söndag 11 november 2012

Hemma på min gata i stan

där bor det en liten bacill.
Och den verkar inte vilja ge upp sitt hopp om att smitta ner oss hela tiden.
Börjar bli trött på denna elaka bacill nu som hela tiden gör att nån av barnen ligger hemma i feber eller något annat.
Nu har även den lilla bacillen lyckats ge sig på Robin och mig me, men vi besegrade den snabbt.
Nu har jag bara den envisa förkylningen kvar att besegra.

Julia har lyckats få feber igen........
Så i ren panik fick vi ringa och kolla om farbror Kristoffer kunde tänka sig att ta henne imorgon så Robin och jag kan åka och jobba.
Ett himla styr med att fixa barnvakt när båda två måste jobba.
Vår "räddare-i-nöden" är tyvärr inte i Sverige för tillfället utan på andra sidan jordklotet så självklart så ska barnen passa på att bli dåliga när vi behöver hjälp som mest, men vi rer ut det!

Annars så håller vi på att planera helgerna framöver.
Denna helgen som kommer ska vi på fest med Robins jobb.
Helgen efter ska vi på maskeradfest så vi har fixat maskeraddråkter nu.
Hoppas bara att det blir så bra som vi tänkt oss.
Även här har vi fått styra med barnvakter hit och dit....men det har löst sig efter mycket om och men. Tack alla snälla som ställer upp och hjälper oss!
Ni är GULD värda!
Är så sällan som bara jag och Robin får tillfälle att komma ut utan barnen och bara få vara oss själva utan barn så detta ser jag fram mot som bara den!
Inte för att barnen är en belastning så misstolka mig absolute inte men ibland kan man faktiskt behöva få släppa allt och inte bry sig ett dugg.
Det ska jag verkligen göra dessa två helger framöver.
Så nu får ni hålla er inomhus när Nykteristen Frida ska ut och partaja!
Sker så sällan att jag nästan glömt bort när det skedde senast!

Inga kommentarer: