fredag 31 maj 2013

1 vecka kvar på den här terminen

Alltså shit vad den här terminen gått fort. Känns som att det var nyligen jag började studera.
Veckorna bara rinner iväg och man hinner inget alls.
Studierna går bra nu men i början kändes det helt hopplöst när man bara fick motgång på motgång. Var det inte sjuka barn så var det att man körde på tentorna och självförtroendet var i botten kan jag lova, men efter att klarat första medicinkursen och väntar nu på svar av den andra så känner jag mig ganska lugn och harmonisk.
Igår gjorde jag en gruppexamination och alla blev Godkända så nu har jag ytterligare hp som jag kan tillgodoräkna mig. Den 7/6 ska en enskild hemtenta skickas in och jag känner mig nöjd över det jag har presterat. Är redan klar och har bara lite finslip kvar att göra! Så himla gött det känns!
Det går bra nu måste jag säga!

Nästa vecka rullar skattepengarna in och jag ska på informationsmöte inför mitt sommarjobb. Känns också bra. Ska jobba 4 veckor på ett äldreboende här i Vimmerby och sen ska jag vara föräldraledig 3 veckor då barnen är hemma från dagis. Får se vad man hittar på då. På ett sätt känns det lite konstigt att ha sommarlov. Var ju ganska länge sen man hade det sist.....Känner mig lite fjortis med att säga att man har sommarlov.

Dags att ta tag i arbete här hemma och sticka och handla innan hela Vimmerby ska göra det. Hatar att trängas med folk så jag får passa på nu på fm.
Nu vet ni ju att jag lever iaf......
Har varit tyst på denna fronten men hoppas att ni förstår att jag gått all-inpå studierna. Man vill ju inte kasta denna utbildningen i sjön när man äntligen kommit in på den och man bekostar den själv genom att ta lån.....en investering på mig själv.

1 kommentar:

Tina sa...

Härligt Frida,
jag har två veckor kvar av termin 2, konstigt va fort det går :-)
jag ska jobba hela sommaren, så första sommaren på många år jag inte får nån semester, känns konstigt;-)